Monday 11 February 2019

OFFER FEBRUARI 2019 : SANGAT SANGAT BERBALOI TUPPERWARE OFFER !!


OFFER TERBARU !!
Beli 3 Barang ini sahaja dengan harga RM73.50 (harga asal = RM98.10)



  1. 1.       One Touch Canister Junior (1 unit) 1.25L -> RM26.90
  2. 2.       Freezer Mate Small II (2 unit) 650ml -> RM46.20
  3. 3.       Beg Tupperware Hijau Muda Berzip (1 unit) -> RM25.00


Anda hanya perlu bayar RM73.50 sahaja
Apa kehebatan item yang di offer ini ??

1.                 One Touch Canister Junior (1 unit) 1.25L -> RM26.90
- Bekas Biru yang sungguh ajaib ini dengan kehebatan KEDAP UDARA, KEDAP CECAIR dan juga mudah diTUTUP dengan sekali tekan sahaja dan bebunyi “PLUUPP”
- Sangat menjaga kualiti makanan seperti biskut tak lemau, milo tak keras, bijirin yang kekal baud an pendek kata boleh bertahan lama kualiti makanan kering anda
- saiz yang bulat membolehkan sekali buka dan tutup pun sekali tekan serta mempunyai kehebatan stackable iaitu boleh disusun bertingkat tingkat sesame OT ini.

2.         Freezer Mate Small II (2 unit) 650ml -> RM46.20
- bekas penyimpanan bahan mentah didalam freezer paling ajaib ini didatangkan dengan 2 unit untuk membolehkan penyimpanan bahan seperti ikan, daging, udang dan apa sahaja yang sangat cepat menyejukkan bahan tersebut. Pendek kata, apa bila makanan itu mudah sejuk, bacteria akan tidak boleh membiak dengan cepat dan makanan akan kekal fresh dan tiak mudah rosak.
- menyimpan dengan freezer mate ini mudah untuk bahan mentah itu dikeluarkan dengan hanya membiarkan beberapa minit sahaja dari freezer ataupun lalukan ia dapat air singki. Bahan mentah itu akan mudah dikeluarkan dan cepat untuk dinyahbeku kan ia.
- bekas ini agak nipis untuk memudahkan pembekuan berlaku dan perubahan suhu biasa kepada sejuk tidak menyebabkan ia meretak. Keajaiban ini hanya ada pada produk ini sahaja

3.        Beg Tupperware Hijau Muda Berzip (1 unit) -> RM25.00
- Beg ini sangat unik dimana fabric material kain ini sangat kukuh untuk menampung berat barang yang diletak didalamnya.
- beg ini mempunyai zip dibahagian bawah yang boleh extend beg ini menjadi lebih luas untuk penyimpanan
- zip yang ada logo Tupperware sangat menarik dan warna hijau muda sangat rare serta indah untuk dibawa sebagai beg membeli belah dipasaraya atau dimana mana


Apa lagi EXTRA VALUE yang anda dapat

1.       Kad Diskaun 25% - Dengan kad ini, anda bebas untuk membeli apa sahaja dengan tambahan diskaun 25% pada semua item dalam katalog Tupperware. Kad ini di post oleh HQ secara percuma !!


2.       Komisen 3% - 8% adalah untuk anda yang mempunyai 2 orang rakan yang anda rekemen untuk masuk jadi ahli seperti anda dan mendapat ganjaran komisen yang diberikan oleh HQ Tupperware dari pembelian mereka yang anda daftarkan. Ramai orang yang didaftarkan. Besarlah komisen bulanan anda


3.       Masuk Group Coaching- Group Pakcik mempunya banyak jenis dan boleh pilih yang mana anda suka. Namun begitu, pakcik rekemen anda masuk GROUP ORANG BARU untuk belajar start dari 0 untuk memulakan perniagaan. Group ini untuk anda yang ingin mengetahui cara nak buat duit dengan bisness Tupperware.

4.       Hadiah Extra – Welcome Gift – Hadiah bernilai RM40 ini akan anda dapat dengan memasuki laman ePERK. Laman ini untuk yang mendaftar keahlian yang mempunyai handset dan email sahaja. KOD akan dihantarkan ke SMS anda dan terus claim hadiah melalui email dan laman eperk. Eperk akan memberikan peluang anda mendapat hadiah secara bulan dengan mengikuti program NCAP yang telah dirancang untuk anda. Nilai Barangan yang anda akan dapat mencecah RM500 sekiranya melepasi syarat yang ditetapkan. Semua akan dimaklumkan didalam group yang pakcik buat.

5.       Circle Hebat – selain dari tutorial yang kerap didalam group whats app, Team Power telah mempunya rangkaian yang hebat diseluruh Negara termasuk Brunei dan Indonesia. Wakil director telah berada disetiap negeri dan kita menjadi organisasi pertama yang mempunyai keahlian terbesar dan serata Malaysia. Circle Pemasaran yang mana di social media rata rata dipegang oleh Team Power yang menjadi penarajui kepada perniagaan Tupperware di Malaysia. Dengan menjadi ahli Tupperware bersama Team Power secara automatic menjadi ahli kepada Group ASG yang mana menjadi Champion Malaysia / Singapore sebanyak 9 kali berturut turut di Malaysia. Rekod ini adalah Rekod yang taka da Organisasi lain dapat dan kita sentiasa NOMBOR 1st dalam apa apa cabaran. Pakcik belajar dari Champion ASG iaitu Shireen dan juga lay ping yang merupakan leader organisasi.



Jadi, apa yang anda rasa?

Dengan RM73.50, anda ada peluang untuk direbut dan bertindaklah sekarang..
Click sahaja di bawah ini.. untuk merebut OFFER yang hebat ini..

www.wasap.my/60123993947/Join+Pakcik+Tupperware+berbaloi+baloi

www.wasap.my/60123993947/Join+Pakcik+Tupperware+berbaloi+baloi

www.wasap.my/60123993947/Join+Pakcik+Tupperware+berbaloi+baloi


012-3993947
#tupperwaremalaysia
#pakciktupperware
#syamputrarazali
#tupperwarebrandsmalaysia
#ExtendAHand

jom lah berkenalan dengan pakcik !!
















pakcik masa naik moto pergi kerja, ada orang tegur sambil naik moto tu..

"pakcik.. handset nak jatuh".. pastu dia berlalu..

pakcik jenuh tengok poket seluar.. sebab pakcik letak handset kat poket baju dan bukan kat poket seluar. maklumlah.. peha besar.. mana muat.. sampai sekarang pakcik pelik.. mungkin dia nampak ada benda jatuh la kot..

kalau jatuh handset pakcik.. memang nangis la wei.. jenuh kumpul dulu beli handset nie..



oklah.. pakcik hari ini nak share sedikit tentang perjalanan hidup pakcik dalam bisness ini..

pakcik bermula ogos 2010 masuk ahli dan pakcik cuba belajar sendiri.. langgar dinding dan jatuh gaung sana sini sebab tak ada guide dari sapa sapa sehingg pakcik jumpa mentor hebat.. iaitu shireen tan.. masa tu dia belum jadi PD lagi.. pendek kata dia belum dapat sales sejuta sebulan..

sejak jumpa dia.. ntah apa aura yang pakcik dapat.. pakcik pulak ada mak angkat iaitu kak sahliah yang sudi bantu pakcik hal hal buat party.. memang kak sahliah nie baik sungguh dah jadi macam anak angkat dah.. pakcik gunakan ilmu dan formula yang mereka ini bagi dan pakcik boleh meletop dengan dapat RM60,000 pada bulan 12 tahun 2010... ko meletop kan.. bile pakcik dah tahu formula.. maka, senang lah pakcik terbang.. tak adalah lagi istilah TRY and error.. hanya buat try and adjust sahaja..

sejak tu pakcik guna pakai kepada semua downline dan pakcik rank up 3 star pada januari 2011 dan pakcik kemudian rasa selesa dengan apa yang pakcik dapat .. sudahnya tahun 2013 baru naik 5 star.. OMG.. inilah dia kalau kita malas.. kita akan ketinggalan..

kemudian pakcik nekad nak meletop dan naik AED pada tahun 2014 dan pakcik dapat award terus masa tu di jubilee




kemudian pakcik mengorak langkah.. tak sampai setahun pakcik rank up pangkat ED pada 2014 jugak dan dapat kereta honda civic dari tupperware. inilah detik paling meletop dan pakcik dapat award lagi masa tu di malam gala dinner

sejak tu.. pakcik dah berusaha untuk consisten dan alhamdulillah.. income pakcik 5 angka dan pakcik gunakan dijalan yang betul dan pakcik gembira dengan apa yang pakcik dapat hasil pelaburan masa lampau pakcik..

syukur.. pakcik buat tindakan yang betul dengan join tupperware..
strategi dan formula yang pakcik ada ini pakcik nak kongsikan kepada siapa yang sudi nak tahu..

jadi, pakcik menyeru siapa siapa yang baca post ini.. kalau nak join dan sertai pakcik.. ayuh.. click je butang dan link dibawah ini.. dengan sekali click akan mengubah hidup anda !!



alhamdulillah.. dah genap 9 tahun pakcik menjadi director dari tahun dis 2010 yang lepas sehingga 2018. 9 tahun sangat memberi pengalaman besar dalam perniagaan pakcik. secara jujur berniaga Tupperware nie dah berikan banyak perubahan dalam kehidupan pakcik..


Dari seorang yang mencatu makan setiap hari dan selama beli apa sahaja

Dari seorang yang duduk rumah sewa dah ada 3 rumah sendiri

Dari yangada moto dan dah ada 2 kereta..

Dari seorang yang murung memikirkan hutang sana sini.. kini dah ceria bebas hutang dan hidup dalam keadaan tenang

Dari seorang yang ada gaji tetap sekarang dah ada pendapatan sampingan 5 angka dan campur lagi gaji tetap.. alhamdulillah..

betapa tahun 2018 ini sangat istimewa sebab pakcik boleh bersama sama mak ayah dan adek lelaki ke mekkah menunaikan umrah.. alhamdulillah

memang pakcik amat amat terharu dan bersyukur diatas apa yang Allah berikan dan mungkin doa mak dan ayah pakcik sehingga pakcik boleh berjaya sebegini..

japp.. nak call mak... rindu plak bile sebut mak..


ini adalah gambar kenangan yang sangat sangat sedih dan sebak pakcik tengok.. wajah mak ayah yang nak tengok mekkah sangat sangat mengimbau kenangan kat sana.. umrah pertama pakcik cukup indah dan sangat sangat memberi kenangan. tak dapat nak gambarkan perasaan pakcik.. duit pakcik kat sana macam ada banyak jer.. dan tak kering.. sangat ajaib.. pagi subuh belikan mak kasut dan ole ole.. membawang sama sama kat kedai makan dan minum air zam zam sama sama.. memang cukup indah.. sangat sangat rindu mekkah..



Tips mengRECRUIT dengan jayanya dalam SeHARI ahli Tupperware

1.                       BIJAK MEREBUT PELUANG
Perkara pertama dalam meRECRUIT orang dalam Tupperware ini adalah kebijakkan kita mengambil peluang.. jangan salahkan pesaing yang bijak merampas downline kita sebab sikap kita yang tak berapa nak menjaga dia.. dan kita pun jangan lah merampas hak orang tanpa tuan puanya badan merestui.. dan kebijakkan kita merebut peluang itu bila dimana sahaja kita berada.. kita harus jadi sikit muka tembok.. manalah tahu yang kita recruit tu jadi mutiara yang bersinar.. dan TEAM POWER kini telah mencapai angka 27 orng Director dan mencecah 1200 orang dalam 2 tahun dan purata dalam sebulan.. kita Berjaya merecruit 100 orang downline.. dan ini adalah petunjuk tentang perkembangan rangkaian dan  network dalam TEAM POWER..  Alhamdulillah.. melalui TEAM POWER.. strategi dan tips yang kita kongsi membuahkan hasil
2.                       BERPADA – PADA MEMBERI TAWARAN GIFT
Adakalanye.. sebab nak bersaing dan terdesak.. kita menawarkan keahlian percuma dan kekadang saya lihat banyak betul gift yang diberikan.. abagi saya.. gift boleh disediakan.. tetapi harus tidak melampau.. saya ada pengalaman.. taja orarang masuk dan bagi hadiah lagi.. last last.. ntah kemana dia.. kenyang dan tak kembali.. siap berhutang lagi tu.. OMG.. memang mintak jauh lah.. lebih baik kita recruit dan bagi tanda hati yang berpatutan agar dia tak berapa sangat disogokkan dengan hadiah.. nak dapat sesuatu harus capai target.. dan sikap bersiang utk menjadi yang terbaik ini adalah dari sikap kita tak terlalu terhegeh hegeh sangat nak daftar downline.. jadi downline yang berkuality adalah downline yang mampu berdikari
3.                       TELUS DALAM BERKATA
Bila mengatakan sesuatu.. ayat tu memang la manis.. jangan terlalu manis.. contohnya.. beri harapan.. “saya lihat awak nie mampu buka stokes”.. padahal dia nak jadi ahli sebab nak dapat 25 %s ahaja.. jadi kena tahu dia mendaftar atas tujuan nak bisness atau nak guna sendiri.. jadi kena telus dan cakap sahaja.. kalau beli sendiri.. jangan la nak komisen plak.. sebab siapa yang berbisness je boleh dapat komisen dan kena ada 2 orng minima dan atas nama sendiri ada 500. Memang agak berat.. tapi dari situ kita tahu dia nie jenis berkira atau banyak songeh.. nak free itu.. nak free ini.. macam macam karang dia mintak nyer. Bahaya orang macam nie.. mintak jauh..
4.                       FULL OF KNOWLEDGE
Semestinya ilmu dan lengkap dengan info semua kita haru peka.. bile ditanya je.. kita terus jawab dengan confident nyer.. dan kita dah jadi kamus bergerak.. tapi kalau kita ragu ragu.. harus rujuk dengan yang pandai.. dan kita harus belajar dan senantiasa mahukan kebaikkan diri.. jangan plak bodoh sombong tak nak bertanya.. terus sesat jalan jawabnyer.. makanyer kena lah study sikit dan senantiasa practise utk explain marketing plan dengan new prospek kita. Bile dah lama lama.. harus kita dah master dengan katalog dan segala macam pertanyaan. Jangan takut.. semua orang yang baru, harus bermula dari bawah..
5.                       YAKIN DAN MEYAKINKAN
Tak dapat disangkal.. siapa yang paling yakin.. dia akan mendapat perhatian.. yakin ditunjukkan melalui nada bercakap.. dan ayat melalui perkataan.. gambar juga memainkan peranan dan testimony orang juga salah satu cara. Harus kena meyakinkan mereka yang nak masuk agar mereka rasa selamat duduk dibawah naungan kita.. jangan hanya beri janji palsu.. dan langsung tak peduli.. tapi kalau dia buat sales setahun sekali. Jangan la caring dia lebih lebih.. orang dah tak minat.. kita cube bagi dia berehat je.. bile dah terbuka pintu hadiah dia.. terus kita beri tips.. jangan paksa orang.. dan jangan sesekali menipu dia.. cakap je jujur.. sebab kejujuran itu pahit tapi ia adalah penawar kepada segala galanyer..


mendaftar ahli ibarat mendaftar surat beranak ahli keluarga

inilah dia kalau kita tak ada downline.. hah.. buat sales sorang sorang

GEMOK INI BUKAN SEBARANG GEMOK
- Bangkit dari nazak dalam perniagaan adalah kemanisan perjuangan
✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️
9 Tahun Dalam Dunia Tupperware Menjadikan Pakcik Semakin KUAT !
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
.
Anda nak tahu.. ini kesahnya
(Orang yang rasa down.. sila baca ya)
.
2010 yang lepas
- pakcik join tupperware bila mana kakak pakcik ajak pergi stokis sebab nak tolong dia claim hadiah jer
- pakcik langsung tak pernah beli Tupperware sebab beli tupperware ikea jer sebab Murah !! Ingat semua jenis sama.. seriusly tak tahu kewujudan kedai tupperware..
- bila dah masuk dan rasa macam nak cuva jual, pakcik tak ada sapa sapa plak nak guide dan semua orang tak nampak pakcik boleh berjaya dalam tupperware ini sebab selebet je penampilan dan muka langsung tak nampak aura berjaya. Dalam dunia tupperware masa tu memang tak ada lagi LELAKI yang niaga Tupperware tambah lagi secara ONLINE. Memang pakcik search tak kuar sesiapa dalam google.
.
Sebab tulah menjadikan pakcik rasa.. Hilang arah.. memang bisness ini utj Makcik Makcik dan hakak hakak.
.
Sebenarnya..
PAKCIK SENDIRI TAK PERCAYA
.
- tak percaya yang pakcik boleh sampai tahap ini..
- tak percaya yang pakcik boleh kuat melawan dugaan yang pakcik terima yang bukan sikit sikit
- tak percaya yang duit dari bisnes ini dah bolehkan pakcik beli 3 rumah dan rumah ke 2 dan ke 3 pakcik beli cash.
- tak percaya duit komisen dari bisness ini boleh bagi pakcik pergi umrah dengan mak ayah
- tak percaya yang pakcik dapat kereta FREE Honda civic 2.0 FREE
- tak percaya yang pakcik boleh pergi 7-8 negara dengan Trip percuma dari Tupperware
- tak percaya yang pakcik dapat menang award Tupperware TOP sales dari ribuan orang yang ada
- tak percaya yang pakcik boleh langsaikan semua HUTANG yang pakcik ada
- tak percaya yang pakcik boleh ada extra income beli supliment kesihatan untuk kesihatan lebih baik
- tak percaya yang pakcik semakin happy dan boleh beli dan nak makan apa sahaja dengan bayar sahaja..
- tak PERCAYA !!!
.
Semua mimpi yang pakcik angan angankan sebelum ini menjadi kenyataan.
.
Terima kasih mak, ayah dan kak long yang pakcik tumpang tuahnyer.. tq juga kat kak nora, abg ijal, kak chik, mamat, kak teh dan dek ina.. yang support pakcik sebab itu jer harta yang pakcik ada utk doakan pakcik sehingga berjaya ini.
.
Sebenarnya, kejayaan pakcik hari ini bukan sebab hebatnya pakcik.. tapi sebab DOA dari keluarga pakcik !!
.
Pakcik ingat lagi,
Dalam senang dan tengah suka gembira dapat gaji 5 angka, tiba tiba tsunami melanda..
.
Hasrat dengki manusia dimana mana dan pakcik tak sedar dan tak sedia dengan itu dan akhirnya pakcik terperangkap juga dalam jerat yang pakcik sendiri pasang. Sikap kesian nak bagi MURAH kat orang memakan diri. Peluang utk musuh memasang perangkap kepada pakcik terbuka luas
- hanya dengan bagi murah RM3.00 jual cookies CNY, pakcik ditangkap dan dijatuhkan hukuman oleh HQ tupperware dengan kejam.. memang meraung sebab hukumannya adalah
>>>TERMINATE KEAHLIAN<<<
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
.
Semua gelap dan langit hitam dan hujan. Salam hati nangis 24 jam.
Mana tak nyer..
- komisen 30k sebulan hilang begitu sahaja (komisen ditarik)
- kereta yang pertama pakcik dapat Honda city ditarik
- award ke orlando USA disqualified
- trip melancong BURN
.
Nak lawan ngan peguam?? Memang salah kita jual tak ikut undang undang.
.
Semuanya sebab “harga murah” !!
SALAH TETAP SALAH !!
.
Masa tu satu Malaysia gempar “Syamputra Razali TP kena Tindakkan”
Yang mana yang suka pakcik kena tindakan semua bertepok tangan dan kenduri sebab kehilangan seorang pesaing hebat yang ditunggu tunggu akan jatuh . Ramai juga yang bagi semangat.. tq semua kawan kawan. Tak semua pesaing jahat..
.
Pakcik tak leh berdiam diri..
Langkah pakcik.. adalah..
Pakcik merayu dengan HQ dan akhirnya mereka bertimbang rasa atas sokongan upline pakcik shireen tan dan Lay ping yang mungkin slow talk kat mereka.
.
Hukuman dikurangkan dengan hanya
1. Panalty komisen ditarik 3 bulan lesap
2. Disqualified kereta honda city
3. Award tahun itu disqualified
4. Trip melancong dibatalkan
5. Paling kejam.. FB dan Blog pakcik yang menduduki tangga bertama di google mereka suruh PADAM .
.
Allah sebenarnya ada dimana mana dan bila bila masa susah dan senang.. Allah tunjukkan jalan..
Pakcik pun setuju dan buat sahaja apa yang mereka suruh.. kembali bernyawa dalam dunia Tupperware
.
Pengalaman adalah pengajaran paling hebat . PAKCIK bukan seorang yang mudah putus asa. Pakcik memikirkan pakcik ada TANGGUNGJAWAB kepada mak ayah dan keluarga untuk bahagiakan mereka dan janji pakcik nak bagi mereka hidup senang. Pakcik bukan hidup sorang sorang. Kalau hidup sorang sorang mungkin pakcik dah cukup dengan duit makan gaji.. tapi pakcik ada mak ayah nak di tanggung.
.
Takkan hanya kerana hilang komisen 3 bulan pakcik nak GIVE UP !!
“ NO WAY !!”
.
Syamputra adalah HERO !!
Syamputra KUAT SEMANGAT
Syamputra buat semua ini untuk mak ayah dan family !!
Syamputra bukan buat untuk Diri sendiri sahaja
Syamputra perlu BANGKIT !!
Bangkit melawan semangat DOWN !!
.
Kekuatan dalam itu lahir dengan bantuan matlamat hidup pakcik yang menolak pakcik. Pakcik tak ada pilihan. “WAJIB BERJAYA !!”
.
Pakcik bersyukur dapat pengalaman tu sebab menjadikan pakcik semakin kuat !!
.
KUAT yang luar biasa !!
.
Pakcik bangkit dari kisah silam yang sedih setelah 3 bulan dikenakan sekatan komisen dan bulan ke 4 pakcik apply untuk nak dapat kereta sekali lagi dan HQ bagi peluang 3 bulan sahaja untuk pakcik buat dengan sales RM1.3 juta.
.
Kau rhase ?? 1.3 juta memang Nampak macam mustahil.. tapi apa apa boleh jadi !!
.
Kalau dah NAK.. pakcik nampak aja jalannya..
2 bulan setengah dah capai 1.4 juta..
“Tak ada Benda yang mustahil kecuali bangkitkan manusia dari kematian”
Yang lain memang boleh capai walaupun nak jejak ke bulan.. memang ada dah orang berjaya !!
.
Akhirnya..
Pakcik BERJAYA Dapat kereta dan lebih membanggakan pakcik menang award tahun tu dan berjaya melancong ke EROPAH dengan percuma.
.
Bagi pakcik HQ Tupperware buat ini Adil sebab salah tetap salah !! Hukum perlu dibuat supaya orang lain amek iktibar..
.
Kalau tidak kerana kesah dan pengajaran ini pakcik akan berada ditakuk lama.
.
Pakcik percaya
“ALLAH hadirkan mendung dan petir serta hujan yang membasahi bumi bukan saja saja.. ia untuk suburkan tanah dan beri reseki pada alam dan bonus Allah bagi selepas hujan yang kuat.. adalah pelangi yang menghias mata sebagai penghias jendela mata”
.
Hikmah tetap ada.
Sulusuri tentang apa yang kita akan dapat bila kita ditimpa ujian. Jangan salahkan takdir. Takdir orang yang berusaha pasti akan bertemu kejayaan. Soalnya.. cukup kah kita berusaha ?
.
Sasaran pakcik kini adalah untuk MEMBANTU seramai Mungkin orang untuk pakcik share PENGALAMAN NIAGA pakcik dari asam garam perjalanan kehidupan pakcik dalam bisness tupperware ini.
.
Hidup pakcik semakin ceria dan bahagia..
Pakcik sangat syukur dan pakcik tak sabar nak coaching anda semua yang berada diseluruh Malaysia secara ONLINE. Pengalaman 9 tahun ini pakcik kongsikan pada korang yang serius nak berjaya !!
.
Memang pakcik dari dulu buat ONLINE dan pakcik rasa ramai tak percaya.. pakcik buat ini secara PART TIME. Sebab gayanya macam FULL time. Pakcik ada cita cita dan pakcik nak berjaya dalam lapangan perniagaan seperti yang nabi cakap “9/10 sumber perdapatan lahir dari perniagaan”. Ia terbukti !!
.
Pakcik nak buka peluang kepada anda untuk sama sama pakcik terus maju dan berubah dengan bisness ini !!
.
Ini link untuk anda click
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
www.pakciktupperware.blogspot.com
Ini blog pakcik 💪
012-3993947
Syamputra Razali TP


No comments:

Post a Comment