Wednesday 20 February 2019

BUAT DUIT TANPA MODAL - Pakcik bagi Tips

assalammualaikum..

pakcik pagi ini semangat sikit nak share something yang mungkin boleh memberikan idea kepada korang diluar sana yang NAK DUIT tapi tak ada modal dan NAK NIAGA tapi tak tahu apa yang nak diniagakan..

Pakcik bukan nak ajak korang masuk ahli nak jual tupperware.. tapi korang boleh fikirkan perkara lain yang boleh korang buat.. yer lah.. setiap hari ada sahaja orang call pakcik dan nak minjam duit.. PAKCIK BUKAN BANK.. bank pun kena prosedurnya.. memang pakcik tak larat nak layan.. OMG sangat.

dari meminjam dan tak akan tahu bile nak bayar balik..  memang eloklah korang belajar start dari sikit sikit.. biarlah orang lain yang kaya raya jual hartanah dan jual saham bagai.. korang try pupuk modal niaga dulu.. kalau ikutkan memang la rasa nak jual hartanah atau main forex je,. tapi banyak ke duit korang nak modal benda benda tu..

pakcik nak bagitahu.. kita kena start benda yang simple dan tanpa atau kurang modal..  pakcik pun start gituew jugak.. bukan pakcik banyak sangat modal dek non oii.. pakcik belajar sikit sikit

inilah TIPS nyer

Hidup di zaman moden ini agak sukar jika hanya bergantung pada satu pendapatan sahaja. Nak bayar sewa rumah, bayar ansuran kereta, duit minyak, tol dan macam-macam lagi! Pendek kata, wajib buat kerja sampingan bagi meneruskan kelansungan hidup lebih-lebih lagi jika menetap di ibu kota.
Takkan nak minta duit dari ibu bapa di kampung kan? Malu lah! Jadi berikut kami kongsikan beberapa kerja sampingan yang mudah, simple dan tak perlu keluar peluh pun. Lagi best korang boleh dapat ribuan ringgit jika fokus betul-betul!

Jual barang preloved / Koleksi lama


Ini part time job yang kami rasa paling mudah untuk korang buat. Lepas baca artikel kami ini cuba korang bangun dan check barangan yang ada sekitar korang itu. Yang dalam almari ke, dalam bilik stor itu. Muat lagi ke tak? Dah tak guna kan?
Daripada korang simpan semua ‘khazanah’ lama itu, lebih baik jual semula! Untung-untung dapat juga duit kan. Korang boleh jual di beberapa laman web yang terkenal dengan menjual barangan preloved seperti carousell, clearmywardrobe, mudah, lelong, dan banyak lagi.
Selain itu di Facebook juga banyak group khas yang ditubuhkan bagi mengumpulkan komuniti ‘preloved item’ ini. Join lah sekali ya. Barang lama pun ada nilai lagi tau.


Personal shopper / Drospship


Tak susah pun jadi personal shopper ini! Apa yang korang perlu lakukan ialah ambil pesanan daripada pelanggan dan tolong belikan barangan tersebut untuk mereka. Faktor-faktor seperti kesempitan masa, kerja dan jarak yang jauh membuatkan ramai orang pada hari ini menggunakan perkhidmatan personal shopper.
Macam mana nak dapat duit buat personal shopper ini? Alah letaklah rate yang munasabah sesuai dengan perkhidmatan yang diberikan. Orang ramai tak berkira sangat pun nak bayar asalkan berpatutan.

Tak ada alasan lagi untuk tak nak buat part time job! Bayangkan korang cuma perlu share artikel daripada 8coin ini je dan boleh tebus wang tunai atau ganjaran menarik. Apa yang korang perlu lakukan ialah download aplikasi 8coin menerusi Google Play Store atau Apple App Store di telefon bimbit korang.

Selepas sign up, share artikel-artikel menarik dari 8coin di akaun media sosial korang seperti Facebook, Twitter dan Instagram. Lagi ramai yang baca artikel tersebut, lagi banyak mata ganjaran 8coin korang dapat. Mata ganjaran itu boleh ditukar kepada wang tunai atau ganjaran istimewa.


Berniaga online melalui live video 


Pakcik perasan sekarang ini ramai yang gunakan media sosial seperti Instagram dan Facebook untuk memasarkan produk mereka. Bukan itu sahaja malah ramai yang menggunakan kemudahan video live di Facebook untuk mempromosikan produk mereka secara langsung kepada bakal pelanggan. Sambil ‘menjual, boleh bersembang dengan bakal pelanggan.
Ada yang jual pakaian, makanan, perkakas rumah dan macam-macam lagi. Yang penting kena ada telefon bimbit dan internet! Mungkin korang pun patut cuba perniagaan macam ini. Pertama sekali pastikan produk yang korang nak jual.



Jaja katalog dan ambil order + duit sekali 

katalog macam katalog tupperware adalah kedai bergerak anda.. kalau anda bawak katalog sana sini dan kena pastikan bagi kepada orang yang betul dan yang bagus.. serta amek order terus dengan duit sekali.. selalunya orang akan kenal kita sebab dia nak bagi duit.. jadi.. kita tak keluarkan duit sesen pun.. kita akan dapat komisen terus..



Agen Tukang Promosi

Paling senang amek duit atas angin dengan jadi agen tukang promosi. bile kita promote dan ada orang nak beli atau masuk ahli.. kita akan bagi orang yang tukang rekemen tu duit dan komisen.. ini pun korang boleh buat duit. bukan susah pun kan.. tukang rekemen je pun..




SUSAH LAH NAK JUAL TUPPERWARE
——————————————-
πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–πŸŽ–
.
Sewaktu awal mula bisnes, inilah kata kata yang hampir hampir melemaskan Pakcik Tupperware  dan membuatkan perasan GIVE UP tu meluap luap. Mujurlah kekuatan pakcik pada semangat nak dapat duit poket nak menyara hidup. Pakcik berfikir “kalau aku give up.. siapa nak bagi aku makan”. Ketika itu pakcik memang kesuntukkan duit. Pakcik sangat sangat perlukan duit. Sebab tu pakcik tak hiraukan apa orang cakap apa.

“KALAU FIKIRKAN CAKAP ORANG, TAK MAKAN LAH JAWABNYER”

- sebab tu pakcik kebal bila orang cakap macam macam masa pakcik menjual Tupperware.

- pakcik yakin, jual tupperware ini ada pasaran luas dan tak putus orang membelinya sebab dah 54 tahun dah di Malaysia.

- pakcik sangat percaya Tupperware tak punya tarikh luput dan waranty sepanjang hayat. Pakcik sendiri menggunakan tupperware dan tahu product ini adalah produk ulung yang tak ada tandingan. Pendek kata.. bila sebut bekas makanan.. tak lain tak bukan.. orang akan sebut “TUPPERWARE”
.
- pakcik tak susah sebenarnya nak jual tupperware ini. Tak yah abis air liur nak yakinkan kualiti barang dan  tak yah nak promote lebih lebih kata “Tupperware bagus” memang akan tertanam kat kepala orang tentang kehebatan produk ini.
.
Jadi, pakcik pun go with the flow omputeh cakap dan kerja kuat. Buang malu.. cabar diri dan belajar dari yang pandai.. akhirnya pakcik dapat apa yang pakcik nak..

Orang bile jumpa pakcik pasti akan cakap “kedai tupperware kat mana?” Dan pakcik jawablah.. “saya buat ini part time.. memang tak ada kedai”.. pakcik terus terang je yang pakcik buat secara PART TIME. Pakcik tak kisah kalau orang yang nak join pakcik anggap pakcik tak ada pegang stok. Sebenarnya.. dengan buat bisness ini part time akan menjadikan jadial kehidupan  kita flexibel dan kita mudah bergerak dimerata rata. Stokis tupperware boleh supply barang dimana mana dan kita perlu ada teknik jalinan muhibah sahaja dengan semua stokis.

Pendek kata, walaupun pakcik buat part time, jualan pakcik boleh setanding dengan jualan stokis dan buktinya.. selama 2 tahun berturut turut pakcik menerima award dari Tupperware yang mengumumkan TOP sales dikalangan agen jualan seluruh Malaysia. Pakcik sedar, strategi yang pakcik guna ini sangat berkesan. Dah 9 tahun pakcik gunakan dan baik tambah menjadi lebih luar biasa. Adakalanya.. ia nampak macam sedikir pelik dan tak pernah dibuat orang.. namun, itu yang menjadikan pada agen jualan yang mempunyai 5000 agen dibawah TEAM POWER dan jualan SETENGAH JUTA setiap bulan. Pakcik sendiri tak percaya yang pakcik mampu capai sampai tahap ini dengan hanya 1 FORMULA sahaja.
.
Pakcik sedia share strategi dan FORMULA ini. Sila click link dibawah dan join TEAM PAKCIK yang mana dibawah organisasi NOMBOR satu Malaysia iaitu Advanced Sales. ASG Group adalah organisasi yang dapat champion sebanyak 9 kali berturut dan pakcik adalah acuan dari leadernyer iaitu Shireen Tan. Jom click pautan link dibawah..

DAFTAR MEMBERSHIP TUPPERWARE UNTUK ANDA YANG NAK CARI SIDE INCOME
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Pakcik buka peluang DAFTAR KEAHLIAN untuk hari ini SAHAJA dengan special GIFT
- 27-31 Januari 2019 -
.
Apa yang anda dapat ??
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
1. Kad diskaun 25% diskaun semua item dalam katalog
2. Kit beg yang ada 3 item Tupperware
3. Peluang berada dalam Group circle PAKCIK untuk belajar strategi berniaga dan coaching direct dengan pakcik @ syamputra razali
.
Tunggu apa lagi ?
.
www.wasap.my/60123993947/Join+Pakcik+Tupperware+berbaloi+baloi+formula

www.wasap.my/60123993947/Join+Pakcik+Tupperware+berbaloi+baloi+formula

www.wasap.my/60123993947/Join+Pakcik+Tupperware+berbaloi+baloi+formula

#tupperwaremalaysia
#pakciktupperware
#syamputrarazali

#tupperwarebrandsmalaysia

No comments:

Post a Comment